kolejny HMS Enterprize - ralfee

Opisy budowy jednostek żaglowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zdzisław
Posty: 407
Rejestracja: pn lut 16, 2015 10:49 am

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: Zdzisław »

Rafał to co robisz to jest mistrzostwo świata. Wszystko takie super dopieszczone. Masz talent Rafałku. Nie mogę się doczekać, żeby to twoje dzieło na własne oczy zobaczyć.
Pozdrawiam Zdzisław
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 379
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 8:52 pm

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Zdzisiek, tak długo Cię nie było na Kodze, że na prawdę zaczynałem się martwić i miałem już dzwonić do Ciebie. Podwijaj rękawy i ruszaj do modelarni, Bellona czeka ;)

Dzięki za to co piszesz o moim modelu, ja już nie liczę czasu ile ta budowa mi zajmie, robię żeby nie było szybko tylko dobrze ;) Jak pisałem kiedyś Adamowi (Oksalowi) K&M nauczyła mnie nie modelarstwa tylko cierpliwości i teraz się to przydaje ;) Jak się już ta zawierucha skończy to musimy się koniecznie spotkać.
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 379
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 8:52 pm

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Od długiego czasu próbuję znaleźć sposób na zrobienie bloczków, które by mnie jakość zadowalały. Ponieważ teraz przygotowuję się do produkcji dalszej części bloczków do otaklowania armat, to podjąłem kolejną próbę.

Najpierw zabrałem się za porządne rozrysowanie z uwzględnieniem proporcji:
1190.jpg


Potem przygotowałem listewkę, która jest o jakieś 0,2 mm szersza od szerokości bloczka. Chodzi o to żeby krawędź rysunku nie wylądowała zbyt blisko krawędzi listewki.
1191.jpg


Potem przykleiłem rysunek górnego rzutu bloczka, ale jak widać na zdjęciu klej jest tylko na krańcach, tak żeby po wywierceniu otworów można było ten rysunek usunąć. Chodzi o to żeby frezowanie szczeliny było po obu stronach równe (głębokość 1 mm).
1192.jpg


Następnie wywierciłem otwory od czoła bloczka (średnica otworu 0,5 mm), to będzie potrzebne do mocowania bloczka na trzpieniu do zaokrąglenia tej płaszczyzny. Otwór musi być jak najbardziej idealnie na środku, tak aby podczas zaokrąglania obłość szlifowała się równomiernie na całym obwodzie.
1193.jpg


Dalej otwory na liny. Rysunek był tak przygotowany że nie celowałem w narysowane otwory, tylko przesuwałem stolik o wyznaczoną na rysunku odległość. To przyśpiesza pracę :-)
1194.jpg

1195.jpg


Potem frezowanie na całej długości.
1196.jpg


Potem zrobiłem sobie przyrząd do szlifowania.
1197.jpg

1198.jpg

1199.jpg

1200.jpg


Potem szlifowanie obłości czoła bloczka. Na zdjęciu widać pilnik, ale ostatecznie używałem papieru ściernego. A potem polerowanie wełną.
1201.jpg

1202.jpg


Po zaobleniu bardzo ładnie już to wygląda.
1203.jpg

1204.jpg

1205.jpg


Potem zrobiłem przyrząd do frezowania zagłębień do mocowania liny.
1206.jpg

1207.jpg

1208.jpg
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
Jarcio
Posty: 391
Rejestracja: czw lut 17, 2011 12:43 pm

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: Jarcio »

To już staje się nudne ;) , znowu pięknie zrobione. Masz CNC w dłoniach :D
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1075
Rejestracja: sob gru 04, 2010 8:55 pm

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: krzysztof »

I mamy piękny rozdział do naszego kompendium wiedzy: "Jak wykonać osprzęt modeli" Może wyeksponować jako oddzielny artykuł?
pozdrawiam Krzysztof

krzysztof.t.wasilewski@wp.pl
Awatar użytkownika
ralfee3
Posty: 379
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 8:52 pm

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: ralfee3 »

Dobry pomysł, zrobimy może jakiś porządek w dziale Warsztat, albo założymy nowy. Pomyślę i dam do konsultacji :)
pozdrawiam,
Rafał
--------------------------------------------
w porcie: K&M
w stoczni: HMS Enterprize 1774
Awatar użytkownika
radek
Posty: 780
Rejestracja: sob gru 04, 2010 8:55 pm
Lokalizacja: {"name":"Warszawa","desc":"Warszawa,wojew\u00f3dztwo mazowieckie,Polska,pl","lat":"52.2319581","lng":"21.0067249&quo
Kontakt:

Re: kolejny HMS Enterprize - ralfee

Post autor: radek »

http://www.koga.net.pl/forum/viewtopic. ... 850#p88850
W środę przepnę nową Kogę i wtedy będzie już można wieszać.
Najlepiej jakby posprzątać aktualny warsztat, dam Wam chłopaki tam szersze uprawnienia po wzdrożeniu.
Pozdraiwam.
Radosław Kubera
Koga Portal
ODPOWIEDZ